W dniu 13 listopada 2012 r. w Warszawie, w siedzibie TOE, odbyło się spotkanie Grupy zadaniowej TOE ds. Standardów Obsługi Klienta (SOK) działającej w ramach Zespołu ds. Rynku Detalicznego. Spotkanie prowadził kol. Marek Kulesa – dyrektor biura TOE.

W ramach spotkania kontynuowano omawianie przygotowanej wcześniej i przekazanej Członkom Zespołu przez biuro TOE zweryfikowanej i ujednoliconej wersji dokumentu pt. „Dobre Praktyki Sprzedawców Energii Elektrycznej – czyli czego Klient może oczekiwać od rzetelnego Sprzedawcy”. Zgodnie z wcześniejszym ustaleniami celem dokumentu jest określenie katalogu działań i praktyk rzetelnych sprzedawców energii elektrycznej w odniesieniu do Klientów – Odbiorców energii elektrycznej w gospodarstwach domowych w Polsce. Dobre Praktyki przygotowywane są przez TOE na podstawie opublikowanego przez Prezesa URE w dniu 22 września 2010 r. dokumentu pt. „Dobre Praktyki Sprzedawców energii elektrycznej i Operatorów Systemów Dystrybucyjnych”.

W ramach listopadowego spotkania kontynuowano pracę nad weryfikacją dokumentu oraz dostosowaniem go do realiów działania sprzedawców energii elektrycznej w Polsce w 2013 roku i latach późniejszych. Podczas spotkania szczegółowo omówiono następujące cztery, ostatnie rozdziały dokumentu:

  • Obsługa Klienta.
  • Sprawy sporne, wnioski, reklamacje, zgłoszenia oraz skargi.
  • Zmiana Sprzedawcy.
  • Pozostałe obowiązki informacyjne.

Ustalono, że na kolejnym etapie prac celowe jest sporządzenie analizy prawnej dokumentu, a następnie przekazanie go (po ewentualnych zmianach wynikających z tej analizy) do zaopiniowania Prezesowi URE. Kolejne spotkanie (zaplanowane po sporządzeniu analizy prawnej), na którym kontynuowana będzie analiza szczegółowa projektu dokumentu zaplanowano wstępnie na 12 grudnia 2012 r.